Foto: Ist media
Da li još pamtite nekadašnji izgled borske Železničke stanice, jedne od najlepših u Srbiji?
Da li se sećate gužve putnika, da li pamtite brojne lokale u objektu stanice, restorane, poslovni voz za Beograd ili Niš?
Da li se sećate usluge u vozu, stjuardesa, bara i konobara?
Danas Železnička stanica izgleda kao na fotografijama koje slede.
Slučajno smo naleteli u trenutku kada je naišao jedan od retkih vozova državne kompanije Srbija voz koji je saobraćao ka Zaječaru.
Da biste uopšte došli do perona imate dve opcije: da uđete kroz glavni ulaz i hodnike koji podsećaju na izgled nesrećnog Vukovara tokom rata a potom pažljivo preskočite slomljena stakla, špriceve, i kamenje sa obrušenog plafona i zidova koje je svojevremeno zahvatio požar, ili okolo, stazama obraslom u trnje, šipražje i ambroziju.
Nekoliko putnika tog prepodneva strpljivo je čekalo voz sedeći na gajbama. I ne zna se šta je izgledalo tužnije. Njihove umorne face ili „umorna stanica“.
Baš tako danas izgleda Železnička stanica Grada koji ima jedan od najvećih, ako ne i najveći budžet u Srbiji po broju stanovnika, Grada koji zahvaljujući proizvodnji bakra i zlata puni državnu kasu.
I nije sudbina ove stanice u rukama gradskih vlasti, već pacova u državi koje nije briga za ovdašnje otpisano stanovništvo.
Železnice Srbije (ŽS) nemaju u planu niti da rekonstruišu niti da ponovo zaposle otpravnika poslova, kao što to rade sa pojedinim selima u okolini. Štaviše, stanicu koja opslužuje potrebe grada od preko 40.000 stanovnika u ŽS i ne vide kao stanicu, već kao otvorenu prugu (o čemu smo pisali OVDE).
Aktuelni zamenik gradonačelnika Bora Milivoje Janošević je još 2022. godine, po ulasku u SNS obećao rešenje sudbine stanice, ali je očigledno da Bor nema uticaja na vlast u državi.
Jel vam je mučno?