DruštvoNaslovi.net

Povređena dva učenika na osvetljenim pešakim prelazima kod škola!

saobrachajka policija dusan radovic

Prelaz kod škole Dušan Radović/Foto: arhiva Ist media

Dva učenika povređena su sinoć posle nastave, dok su prelazili ulicu na osvetljenim i obeleženim pešačkim prelazima kod osnovnih škola, kada su na njih, u odvojenom incidentu, naleteli automobili, potvrđeno je za Ist media u borskoj policiji.

Kako saznajemo, oni su, srećom, zadobili samo lakše telesne povrede.

Prema dobijenim podacima, jedan učenik povređen je na pešačkom prelazu kod osnovne škole “Dušan Radović”, a drugi kod škole “3. oktobar”.

Policija već duže vreme apeluje na vozače da u otežanim uslovima prilagode kretanje vozila uslovima saobraća i stanju na putevima, a naročito kraj škola.

Upozorenja su upućena i ka pešacima, koji često ne vode dovoljno računa u toku kretanja prilikom slabe vidljivosti.

Igor Velić, master inž. saobraćaja, upozorava da je u periodu od 2018 do 2022. godinu na teritoriji grada Bora smrtno stradalo pet pešaka dok je osamdeset povređeno. Najčešći uticajni faktor koji je doprineo stradanju pešaka u Boru su nepromišljenje radnje od strane vozača.

Apelujem na vozače, da, kada prolaze pored škola, dečijih igrališta, sportskih terena, parkova, bolnica, staračkih domova, šopin molova, obrate pažnju na pešake koji se nalaze na kolovozu, koji stupaju na kolovoz ili iskazuju nameru da pređu ulicu. Kada vozilom prilaze pešačkom prelazu da svoju brzinu prilagode tako da u svakoj situaciji koju vide ili predvide mogu bezbedno da zaustave svoje vozilo. Takođe, na delu puta na kome se kreću deca i na kome postoje saobraćajni znaci o učešću dece u saobraćaju, da voze sa naročitom opreznošću, tako da mogu blagovremeno da zaustave svoje vozilo, kazao je Velić za Ist media.

Dodaje da nepregledan pešački prelaz, zaklonjen parkiranim vozilima na kolovozu u svakoj ulici u Boru, predstavlja poseban problem za vozače, jer nemaju uvid u kretanje pešaka.

Kada se krećete vozilom na putu koje ima najmanje dve trake u istom smeru (ulica Moše Pijade i Zeleni bulevar), morate zaustaviti vozilo ukoliko se vozač vozila iz desne trake zaustavio na pešačkom prelazu. Vozači ne smeju da obilaze vozilo koje se zaustavilo da bi propustilo pešake, upozorio je on.

Brojne studije rađene širom sveta su pokazale da pešaci najviše smrtno stradaju u vreme sumraka i ”prvog mraka”, i da  adekvatno osvetljenje nesumnjivo povećava bezbednost učesnika u saobraćaju.

Studija rađena 2010. godine u Evropskoj Uniji pokazuje da svaki četvrti nastradali pešak strada na pešačkom prelazu.

 

 

 

 

Sadržaj sa sajta može se preneti samo uz poštovanje USLOVA KORIŠĆENJA

Povezani postovi

Batut: Zbog posledica pušenja u Srbiji godišnje umre oko 19.000 ljudi

Miloš Marković

IT karijera u Srbiji – gde početi i kako uspešno napredovati

Ist Media

In memoriam: Nebojša Dimitrijević (1959-2024)

Ist Media

Ovaj portal koristi kolačiće kako bi poboljšao vaše korisničko iskustvo. Ukoliko ste saglasni sa ovim, molimo vas da potvrdite. Potvrdi Pročitaj više...

Politika privatnosti i kolačića
X