Nacionalna služba za zapošljavanje (NSZ), saopštila je da će svi koji traže posao preko ove ustanove, a kojima je zakazano redovno javljanje u zakonski predviđenim rokovima, biti obavešteni o narednom zakazanom terminu za javljanje i to elektronskim putem ili putem telefona.
Neposredan prijem klijenata, obavljaće se isključivo u situacijama kada ne postoji mogućnost podnošenja zahteva elektronskim putem i u oblastima rada gde je neposredna komunikacija neophodna, i to uz obaveznu primenu i poštovanje svih propisanih epidemioloških mera, navode u NSZ.
Nakon završetka vanrednog stanja, NSZ je prilagodila svoj rad novonastalim okolnostima, a evo i usluga koje su nastavljene:
Lica koja traže zaposlenje, od ponedeljka 11. maja, mogu elektronskim putem da:
– Izvrše prvu prijavu na evidenciju;
– Podnesu zahtev za ostvarivanje prava na novčanu naknadu za slučaj nezaposlenosti;
– Podnesu zahtev za izdavanje uverenja iz evidencije o nezaposlenosti;
– Završe obuku „Put do uspešnog preduzetnika“.
Poslodavci imaju mogućnost da elektronskim putem:
– Dostave prijave potrebe za zapošljavanjem;
– Podnesu zahteve za učešće u programima aktivne politike zapošljavanja;
– Podnesu zahtev za izdavanje mišljenja na Program rešavanja viška zaposlenih;
– Podnesu zahtev za izdavanje dozvole za rad stranca.