Srbija

Evo saveta kako da vam zbog ROMINGA ne presedne letovanje

 

Proveravali smo koja su prava potrošača kada je u pitanju potrošnja saobraćaja u romingu i da li ukoliko se nenamerno prekorači račun potrošač ima pravo na žalbu i da li će ona biti uvažena. Šta kada je roming dodatak isključen ali ipak na naplatu stigne znatno veći račun?

Kao korisnici telefona kada odlazimo u roming treba da isključimo sinhronizaciju aplikacija i mobilne podatke.

Jovan Ristić iz Uruženja Efektiva objašnjava da je jako bitno dok smo u romingu da se na telefonu pojavi poruka od samog operatera da smo ušli u roming.

Navodi da jako je bitno da ljudi isključe prenos podataka ako nemaju dodatak za internet u romingu kako se ne bi iznenadili računom.

Mada, kako ističe, u jednom slučaju to isključivanje podataka nije pomoglo.

Potrošač je muku mučio sa izrazito tvrdoglavim operaterom da objasni da je on jednostavno imao domaću karticu druge zemlje i da mu kartica naša zemlje nije bila potrebna i da je za nju isključio podatke. Tu je došlo do vrlo teškog spora koji je došao do RATEL-a i kako stvari stoje potrošač je odlučan da ih goni do kraja. Operater je izrazito tvrdoglav, počeo je na kraju da vadi neke druge kartice koje do sada nije pominjao, što je siguran znak da nije na dobrom putu. Mislimo da će da izgubi, ali ono što nas zaprepašćuje jeste da oni ne uzimaju u obzir ni činjenicu da je potrošač pribavio dokaze iz druge zemlje, znači da je sve vreme koristio drugu karticu, a ne onu. U jednom skoro pa ludačkom objašnjenju rekli su “pa možda vam je povukao Wi-Fi”. Znači to je smejurija, istče Ristić.

Potrošačima koji se u u takvoj situaciji nađu savetuje da budu vrlo uporni, da se obraćaju operateru, a ako ne ide da se obavezno jave RATEL-u.

Nažalost, ono sa čime se suočavamo jeste da operater uvek pokušava da bude u pravu i da štiti svoje interese, to nam je neshvatljivo. Neki potrošači uspeju da se izbore za sebe, neki moraju da idu na RATEL, ali kažem uvek je bitno osporiti, osporiti, osporiti, boriti se, dodaje.

Navodi da ima još jedna zanimljiva situacija. To je, kaže, kada vam naplate roming u rođenoj zemlji.

To je čuvena situacija u graničnom području. Operateri imaju na svojim stranicama upozorenje. Kažu isključite automatsko biranje mreže kad ste blizu granice. Međutim, ipak te stvari ljudi ne pročitaju, ne vide, ali ni ovo nije sad dovoljno opravdanje za operatera. Zato što je mobilna telefonija usluga od opšteg ekonomskog interesa i operater je dužan da održava tu uslugu. Znači da je održava kvalitetnom, stabilnom, kontinuiranom. Nema opravdanje da vama signal se druge zemlje proda na teritoriji vaše zemlje, objašnjava.

Potrošači se u ovim situacijama mogu izboriti za sebe i savetuje da dovoljno da potrošač ima neki dokaz da je bio u Srbiji, a ne u stranoj zemlji.

 

Izvor: N1

Sadržaj sa sajta može se preneti samo uz poštovanje USLOVA KORIŠĆENJA

Povezani postovi

PROSVETARI ODLUČILI: 1. novembra obustava rada i protest, potom skraćivanje časova

Marija Dimitrijević

PTIČJI GRIP potvrđen kod uginulog labuda nađenog KOD DONJEG MILANOVCA

Marija Dimitrijević

Boranke prvi put u Ritmu Evrope! Natalija Božić, Nađa Kozić i Melanija Stojić sa “City Lights” nastupaju pod brojem 16

Marija Dimitrijević
X