Društvo

[VIDEO] Potrebno je unaprediti bezbednost saobraćaja i urbanu mobilnost u Srbiji

 

U videu koji je pred vama, polazimo od zadate činjenice da se uređenost i veličina jedne zajednice ogleda u njenom odnosu prema najslabijima, a deca, pešaci, biciklisti i osobe sa invaliditetom su svakako najslabiji i najranjiviji članovi društva, kada govorimo u saobraćaju.

Ovo je tema o kojoj se skoro uopšte ne govori, a čija statistika i problematika je poražavajuća.

Naime, svakog meseca u Srbiji jedne dete pogine, dok 110 dece pretrpi teže ili lakše telesne povrede.

Faktor javnog rizika stradanja dece u Srbiji  je 12, dok je u ostalim zemljama Evrope 6.8,  što nas svrstava u najnebezbednije zemlje u Evropi u oblasti bezbednosti saobraćaja.

U emisiji možete čuti uznemiravajuće podatke koji se tiču stanja bezbednosti saobraćaja u Srbiji. Master inženjer saobraćaja Igor Velić se u toku emisije osvrnuo i na odgovornost kreatora saobraćajne politike za stanje bezbednosti saobraćaja, ali je predstavio i koncept urbane mobilnosti koji kod nas još uvek nije prihvaćen u akademskim, stručnim i političkim krugovima.

Pored navedenog u emisiji možete da se upoznate sa ulogom i značajem geografskih informacionih sistema i primenom novih tehnologija u saobraćajnom i prostornom planiranju.

Ako naši kreatori saobraćajne politike žele da sačuvaju živote ranjivih učesnika u saobraćaju moraju da se okrenu održivoj urbanoj mobilnosti i humanom inženjeringu.  To je koncept koji zahteva drugačiji pristup u rešavanju problema i drugačije oblikovanje saobraćajnog prostora, uz primenu inovativnih, praktičnih i jednostavnih rešanja koja bi zadovoljila sve učesnike u saobraćaju. Drugim rečima, uređenjem grada treba se fokusirati na čoveka i stvarnim zahtevima i potrebama koje imaju ranjivi učesnici u saobraćaju.

Ideja jednakosti i ravnopravnosti u saobraćaju, sagledana iz ugla urbane mobilnosti, postavlja teren za saradnju i stvara kulturu brige i poverenja, koja je neophodna našem saobraćajnom sistemu.

Sistem zasnovan na jednakosti u saobraćaju, umanjuje potrebu za kontrolom saobraćaja, umanjuje posledice saobraćajnih nezgoda  i omogućava svim učesnicima u saobraćaju viši nivo bezbednosti.

Ako ne napravimo zaokret u transpotnoj i saobraćajnoj politici imaćemo poražavajuće stanje koje traje duži niz godina. Naime, po stanju bezbednosti saobraćaja kasnimo 15 godina za prosekom EU i 25 godina za Švedskom.

Pošto je Velić poznat kao borac za prava dece, pešaka, biciklista i osoba sa invaliditetom, dobar deo razgovora je posvećen merama kaje bi doprinele da se unapredi njihova bezbednost u saobraćaju.

U okviru EU resurs centra Sigurne staze su zadužene za unapređenje transportnih i saobraćajnih politika u R. Srbiji.

Sadržaj sa sajta može se preneti samo uz poštovanje USLOVA KORIŠĆENJA

Povezani postovi

PROSVETARI ODLUČILI: 1. novembra obustava rada i protest, potom skraćivanje časova

Marija Dimitrijević

PTIČJI GRIP potvrđen kod uginulog labuda nađenog KOD DONJEG MILANOVCA

Marija Dimitrijević

Manji računi komunalnih usluga za 50 odsto. Evo ko ostvaruje pravo

Miloš Marković
X