Nove funkcije esDnevnika čiji je cilj unapređenje obrazovnog procesa i smanjenje pedagoške administracije, u punom obimu, dostupne su roditeljima, nastavnicima i učenicima od 15. aprila.
Uvažavajući ranije zahteve roditelja, nastavnika, strukovnih udruženja, kao i reprezentativnih sindikata u prosveti, Ministarstvo prosvete je omogućilo nove funkcije elektronskog dnevnika koje olakšavaju rad nastavnicima, daju bolji uvid roditeljima u radne navike i napredovanje njihove dece, ali I da omoguće da učenici imaju svoj portal gde će imati uvid u ocene i svoja postignuća.
Za učenike će biti uspostavljen poseban portal u okviru esDnevnika gde će imati uvid u ocene, izostanke, planirane aktivnosti, obrađene nastavne jedinice, domaće i pismene zadatke, kao i druge relevantne informacije.
Jedna od novina je da će roditelji dobijati automatska obaveštenja (notifikaciju) svaki put kada nastavnik evidentira izostanak učenika, novu ocenu, kao i druga obaveštenja koja se odnose na radne navike i postignuća učenika.
Portal za roditelje će od sada imati više grafičkih prikaza o ocenama i izostancima, kako bi roditelji na jednostavniji i efikasniji način pratili rad svog deteta. Osim toga, postojaće mogućnost da roditelji kroz esDnevnik dostave razloge za izostanak učenika, da imaju uvid u domaće zadatke, napomene o vladanju, predložene zaključne ocene. Roditelji će imati i mogućnost preuzimanja digitalnih kopija dokumenata poput svedočanstava, diploma i potvrda. Novina će biti i mogućnost elektronske komunikacije roditelja sa školom, odnosno, moći će da zakažu sastanke sa nastavnicima putem sistema esDnevnik.
Za nastavnike i upravu škola značajno se pojednostavljuju administrativni postupci time što je omogućeno direktno generisanje i štampanje potrebnih izveštaja, unos i praćenje domaćih zadataka, formativnog ocenjivanja, vaspitnog rada i vođenje pedagoške sveske isključivo u digitalnom obliku. Nastavnici će moći da unose predloge zaključnih ocena vidljive roditeljima pre samog zaključivanja, a odeljenjske starešine će imati alate za efikasnu komunikaciju sa roditeljima i organizaciju sastanaka. Ovim izmenama posebna pažnja posvećena je smanjenju pedagoške administracije nastavnika.