Društvo

Za pet godina u saobraćajnim nesrećama na teritoriji Bora poginulo 11 ljudi

Mose Pijade Bor

 

U izveštaju Agencije za bezbednost saobraćaja navodi se da se u periodu od 2017. do 2021. god. na teritoriji grada Bora dogodilo 634 saobraćajnih nezgoda u kojima je 11 Borana izgubilo život, dok 419 povređeno.

Predlog za unapređenje bezbednosti saobraćaja i tehničkog regulisanja saobraćaja je predstavljen na GIS platformi www.bicibor.rs. Donosioci odluka i kreatori sistema u Gradskoj upravi u Boru, nažalost, nisu podržali predstavljena rešenja, saopštio je master inž. saobraćaja  Igor Velić iz udruženja Sigurne staze.

U tim nezgodama život je izgubilo 5 pešaka, dok je 77 povređeno.  Jedan biciklista je smrtno stradao, dok je devetoro povređeno. Četvoro vozača i putnika u putničkim vozilima je ostalo bez života, dok je 279 povređeno. Troje lica starosti između 15 i 30 godina je izgubilo život, dok je 133 povređeno. U posmatranom periodu 30 dece je pretrpelo povrede u saobraćaju.

Kroz svoj rad aktivno promovišem savremen koncept odgovornosti za stanje bezbednosti saobraćaja. Tako da umesto samo pravne odgovornosti, neophodno je pričati o stručnoj, moralnoj i političkoj odgovornosti. Umesto samo priče o odgovornosti učesnika nezgode, trebalo bi više pričati o odgovornosti kreatora sistema, naveo je on.

Ovaj savremeni koncept bi trebalo da podstakne brojne subjekte u Boru uključujući i donosioce odluka u Gradskoj upravi i predstavnike Policijske uprave da prepoznaju svoju odgovornost i unaprede rad u ovoj oblasti.

O radu donosioca odluka i kreatora sistema u Gradskoj  i Policijskoj upravi u Boru govori podatak da grad Bor nema Strategiju bezbednosti saobraćaja sa akcionim planom, Plan održive urbane mobilnosti, katastar saobraćajne signalizacije, kaže Velić.

U istraživanju koje je sprovelo udruženje Sigurne staze, najveći procenat ispitanika je bezbednost saobraćaja u Boru ocenilo dobrom ocenom (41%), a potom sledi dovoljna ocena (35%). S druge strane, svega 2% ispitanika smatra da je bezbednost saobraćaja u Boru odlična.

Razlog ovako loših ocena stanja bezbednosti saobraćaja u Boru, može biti povezan i sa lošim ocenama građana o tome kakvo je postupanje vozača prema deci u saobraćaju.

Najveći procenat ispitanika (35%) postupanje vozača ocenjuje dovoljnom ocenom, a potom slede dobra (32%) i nedovoljna (27%). Dok niko od ispitanika nije dao najveću ocenu za stanje bezbednosti dece u saobraćaju na teritoriji grada Bora.

Udruženje Sigurne staze je uputilo inicijativu Gradskoj upravi da Bor dobije Plan održive urbane mobilnosti, da se izmeni  Odluka o tehničkom regulisanju saobraćaja  i da Bor dobije biciklističku infrastrukturu.

Mi se u Boru generalno bavimo samo posledicama saobraćajnih nezgoda, umesto da se bavimo uzrocima i prevencijom. Nema sistemskog pristupa niti kontinuiteta u radu, i sve nam se svodi na represivne mere saobraćajne policije (kontrole vezivanja pojasa, alkoholisanosti vozača, brzine kretanja itd.). Dok bi znatno bolje rezultate postigli kombinovanjem preventivnih i represivnih mera, uveren je Igor Velić.

U preventivne mere bi spadalo jačanja kapaciteta i integriteta institucija, unapređenje saobraćajne infrastrukture, unapređenja saobraćajnog obrazovanja i vaspitanja, razne vrste i vidovi saobraćajno-tehničkih, saobraćajno-regulativnih, građevinskih i arhitektonskih mera…

 

 

 

Sadržaj sa sajta može se preneti samo uz poštovanje USLOVA KORIŠĆENJA

Povezani postovi

MUP pozvao građane da predlože gde pojačati kontrolu merenja brzine u saobraćaju

Ist Media

Akcija pošumljavanja u RBM-u. Posađeno još 20.000 sadnica crnog bora

Ist Media

Počela izgradnja novog dečjeg vrtića – Od iduće godine bez liste čekanja za upis dece

Ist Media

Ovaj portal koristi kolačiće kako bi poboljšao vaše korisničko iskustvo. Ukoliko ste saglasni sa ovim, molimo vas da potvrdite. Potvrdi Pročitaj više...

Politika privatnosti i kolačića
X