Uskoro na TV Bor emisije titlovane na vlaškom jeziku, VDSS kritikuje novu azbuku

309 0

BOR, 28. februara 2012. (Saša Trifunović, Ist Media) Regionalna televizija Bor biće prva televizija u Srbiji koja će emitovati emisije titlovane na vlaškom jeziku, čije je pismo usvojeno u januaru ove godine, saopštio je ovaj medij. Ovaj projekat, kojim se praktično promoviše novo vlaško pismo, izazvalo je negativne reakcije Vlaške demokratske stranke Srbije, koja novu azbuku od 35 slova smatra ruženjem jezika Vlaha.

 

Sa leva na desno, Srđan Šajin i Predrag Balašević

 

Kako su rekli autori tog projekta, titlovane emisije su posvećene tradicionalnom muzičko-folklornom stvaralaštvu i očuvanju kulturne baštine nacionalnih manjina, a predstavljaju serijal urađen u okviru projekta „50 godina tradicije“, koji je finansiralo Ministarstvo kulture.

 

Šef projekta Miodrag Kokelić iz TV Bor, napomenuo je da će se ovim serijalom promovisati novo vlaško pismo od 35 slova, koje je u janaru usvojio Nacionalni savet vlaške nacionalne manjine, a serijal sa titlovima nazvao „istorijskim činom za Vlahe“.

 

Sa tim se, međutim, ne slaže najjaca partija Vlaha na ovim prostorima, Vlaška demokratska stranka Srbije, čiji predsednik Predrag Balašević novu azbuku i titlove naziva „brukom“.

 

 

Vlaško pismo (foto: ŠRIF)

 

On je kritikovao i način prezentacije emisije „Vesti“ na vlaškom jeziku na borskoj televiziji i zatražio odgovornost glavnog i odgovornog urednika Miloljuba Miloševića i direktora javnog preduzeća „Štampa radio i film“ Vladana Novovića.

 

„Način na koji se na televiziji Bor prezentuje vlaški jezik predstavlja bruku. Polovina fonda reči u tim informativnim emisijama su na našem maternjem jeziku a pola na srpskom. To je mešavina koja ninašta ne liči“, smatra on.

 

Balašević je dodao da je u razgovoru sa više vlaških organizacija odlučeno da se za početak televiziji Bor uputi protestno pismo.

 

„Takvu emisiju je bolje ne emitovati, jer se ruži naš jezik koji je ionako u teškoj situaciji zbog nemogućnosti da se uči u školi“, smatra predsednik VDŠ-a, opozicione partije u lokalnom parlamentu.

 

Prevodilac emisija koje će biti emitovane na borskoj televiziji, Aleksandar Ilić, napominje da novousvojena azbuka ima 35 glasova koji su i ranije bili korišćeni u vlaškom jeziku, a da su sada samo dobili svoje foneme.

 

On smatra da su Vlasi na ovaj način dobili stepen više od onog što su imali do sada kada je u pitanju pismo.

 

 

Predsednik VDSS je optužio TV Bor i za cenzuru

„Nedopustivo je neobjektivno izveštavanje borske TV. Upravni odbor je pokrenuo smenu glavnog i odgovornog urednika Miloljuba Miloševića, ali se pitam gde su bili kada je on postavljen na to mesto kao radnik RTB-a Bor, gde prima zaradu. Milsim da se to kosi sa Zakonom o informisanju i tada je UO trebao da reaguje, naznačio je Balašević

 

 

Sadržaj sa sajta može se preneti samo uz poštovanje USLOVA KORIŠĆENJA

Slične vesti

Napiši komentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *

X