Udruženje Sigurne staze je danas predalo Gradskoj upravi u Boru inicijativu za izmene Odluke o tehničkom regulisanju saobraćaja čiji je cilj da se tehničkim regulisanjem saobraćaja i saobraćajnim povezivanjem zona 30, stvore uslovi ranjivim učesnicima (deca, pešaci, starija lica, osobe sa invaliditetom, biciklisti itd.) za bezbedno učestvovanje u saobraćaju.
Gradska naselja u kojima treba razmisliti o drugačijem planiranju saobraćajnog i urbanističkog prostora pošto nemaju infrastrukturu za ranjive učesnike u saobraćaju ili je infrastruktura u lošem stanju su Bor 2, Metalurg, Novi gradski centar, Slatinsko, C-16, Staro i Novo Selište, Brezonik, Bolničko naselje, itd, saopštilo je udruženje Sigurne staze.
Uslov za kreiranje i unapređenje tehničkog regulisanja saobraćaja je da grad Bor donese i usvoji Plan održive urbane mobilnosti, kao i izmene Odluke o tehničkom regulisanju saobraćaja na teritoriji grada Bora.
U prilog tome govore i rezultati našeg istraživanja. Naime, veliki procenat Borana (87,68%) smatra da je potrebno da grad Bor donese Plan održive urbane mobilnosti. Takođe, veliki procenat građana Bora smatra da je potrebno izmeniti Odluke o tehničkom regulisanju saobraćaja na teritoriji grada Bora (89,66%) i prilagoditi je trenutnom saobraćajnom sistemu, navodi ovo Udruženje.
Kako bi došli do zadovoljavajućeg rešenja potrebno je formiranje Saobraćajno-urbanističkog tima pri GU Bor koji bi se bavio kreiranjem javnih politika za održivi razvoj grada.
Da bi došli do zadovoljavajućeg rešenja potrebno je sagledavanje celokupne ulične mreže grada Bora i preduzimanje niza saobraćajno-regulativnih, građevinskih, urbanističkih i arhitektonskih mera čiji bi cilj bio formiranja jedinstvenog i bezbednog prostora dostupnog za sve korisnike.
Takođe, prilikom formiranja ovih zona posebna pažnja mora se posvetiti osobama sa određenom vrstom invaliditeta kojima bi trebalo obezbediti adekvatnu infrastrukturu i podršku, kako bi svi korisnici imali podjednako pravo i mogućnost za učešće u saobraćaju.
Bezbednost bi se podigla na viši nivo. Smanjenjem brzine, smanjuje se broj i posledice saobraćajnih nezgoda.
Takođe, sa smanjenjem brzine dolazi i smanjenje buke, emisije štetnih gasova, gužve, stresa itd. Ovim konceptom smirivanja saobraćaja i humanog inženjeringa svakako dolazi do poboljšanja kvaliteta javnog prostora i dobija se prijatan i usklađen izgled.