U brodogradilištu u Kladovu porinut tanker dužine 135 metara, rumunski radnici plaćeniji od Srba

466 0

KLADOVO, (Saša Trifunović) U brodogradilištu “Rhine-Danube” u Kladovu, danas je porinut 135 metara dugačak brod “Onderneming IV“, izgrađen za kupca iz Holandije.

 

Plovilo je porinuto u Dunav tradicionalnom ceremonijom razbijanjem šampanjca o trup broda.

 

Šampanjac o brod razbila je buduća vlasnica iz Holandije

 

Brod je dugačak 135 metara, širok 11,5 metara, težina mu je 1.000 tona a nosivost 252 kontejnera ili 4.200 tona.

 

Grdosija pre porinuća

 

Prema podacima do kojih su došli novinari, vrednost radova izgrađenog plovila je 700.000 evra.

 

“Ovo je najveći projekat ovog brodogradilišta u 2012. godini. Upravo izgrađen brod je deveti koji smo do sada izgradili i reč je o kargo brodu za kupca iz Holandije. Plovilo je urađeno u rekordnom roku i po jako nepovoljnim uslovima s obzirom na visoke temperature”, izjavio je direktor ovog preduzeća koje je privatizovano 2005. godine, Ljubiša Paunović.

 

On je izazio nadu da će većinski vlasnik brodogradilišta, firma “Reinder Dejonge”, nastaviti sa sličnim projektima, što podrazumeva izgradnju plovila dužine preko sto metara.

 

Paunović je precizirao da brodogradilište do kraja godine treba da izgradi još tri tankera dužine po 85 metara i težine po 550 tona, jedan ponton i tri barže.

 

Prema njegovim rečima, na brodogradilištu je zaposleno stotinak radnika iz Srbije, ali da ima i dosta podizvođača iz Rumunije.

 

Srpski državljani zaposleni u brodogradilištu, međutim, nisu zadovoljni tretmanom holandskog vlasnika.

 

Oni podsećaju da je firma prodata Holanđanima za 300.000 evra, a da je država Srbija samo za “navoz” za izgradnju i porinuće brodova izdvojila pet miliona evra.

 

“Ovde radi oko stotinak Srba i oko dve stotine Rumuna. Za isti posao oni bivaju plaćeni i do 700 evra, dok su naše zarade duplo niže. Iz tog razloga je mnogo naših stručnjaka napustilo brodogradilište i otišlo u privatnike”, rekao nam je jedan od radnika koji je, razumljivo, zahtevao anonimnost.

 

Predsednik opštine Kladovo Dejan Nikolić, pak, nada se da će razvojem brodogradilišta i novim poslovima biti prilike za prijem novih radnika.

 

Prema podacima vlasnika, brodogradilište “Rhine-Danube” jedno je od malobrojnih dunavskih brodogradilišta, na toku Dunava kroz Srbiju.

 

“U ovim kriznim vremenima radimo maksimalnim kapacitetom i sto odsto svoje proizvodnje plasiramo na inostrano tržište, uglavnom za naručioce iz Holandije”, navodi menadžment brodogradilišta.

 

Prema dobijenim podacima, u prethodnih pet godina sa navoza kladovskog brodogradilišta porinuto je preko 30 potpuno novih plovnih objekata različitih gabarita i namena, a na još većem broju plovila je obavljen remont, revizija ili havarijska popravka.

 

Težak rad na visokoj temperaturi
U teškim uslovima, zarada Srba duplo niža od Rumuna 

 

“Radovi i usluge plasirani ka inostranim klijentima su u 2011. godini premašili vrednost od 3 miliona evra, što čini “Rhine-Danube” jednim od značajnijih privrednih subjekata ove regije”, navodi menadžment kompanije.

 

Sadržaj sa sajta može se preneti samo uz poštovanje USLOVA KORIŠĆENJA

Slične vesti

Turski Čengiz Holding PIKIRA RTB Bor

Piše - 14. June 2018. 0
Topionica Čangiz Holding (foto: cengizholding.com.tr) BOR, (IST Media) Osim kineskih i ruskih investitora, Rudarsko-topioničarski basen (RTB Bor) merka i jedna turska…

Napiši komentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *

X