Kompanija Swisslion Takovo nedavno je podržala studente time što je ime čuvenog Eurobloka promenila u Studentski blok. Međutim, uoči izbora 2022. godine, ova kompanija je proizvodila istu čokoladu za Srpsku naprednu stranku.
Ova čokolada, osim što sada nosi novo ime, dostupna je po akcijskoj ceni, sav prihod od prodaje namenjen je studentima
Domaća privreda Srbije i Republike Srpske dužna je da podrži i pomogne „studentski blok“ . Od vas – domaće privrede očekujemo da učestvujete u humanitarnoj akciji i da svi zajedno podržimo Studentski blok, navodi se u saopštenju kompanije.
Sa druge strane, na Tviteru se 2022. godine pojavio video snimak za koji se pretpostavlja da potiče iz fabrike Takovo, a na kome se vidi štancovanje SNS čokolada na fabričkoj traci. Međutim, kompanija se o ovome nije oglasila.
Vlasnik Kompanije, Rodoljub Drašković, u jednom skorijem intervjuu pomenuo je kako poslovni sistem Swisslion posluje u više država i kako sva preduzeća posluju samostalno i uredno izmiruju sve zakonske obaveze po osnovu poreza, doprinosa i drugih naknada.
Kao poslovan čovek koji je tvorac ovog poslovnog Sistema sebi sam obezbedio status slobodnog privrednika i tu slobodu, ličnu i profesionalnu, niko mi neće, niti može ugroziti. Demokratske slobode i pravo da pomažemo studente, đake i njihove profesore niko nam neće uskratiti. Svaki pokušaj biće im vraćen bumerangom. Ne želim da o tom razmišljam. Od ovog režima ne tražim ništa, niti sam ikada išta tražio, niti sam dobio, a pravo na rad i poslovna sloboda, zasnovana na poštovanju zakonodavstva je naša vodilja u zdravu budućnost. Nemam sumnje da će zaposleni braniti svoje preduzeće od bilo čijeg nasrtaja ili nesreće. Za slobodu ovog naroda, zaposlenih u poslovnom sistemu, za slobodu studenata i đaka uvek sam spreman sebe da žrtvujem, rekao je Drašković za portal ozonpress.net .
Čini se da se u delovanju kompanije Swisslion Takovo nazire određena kontradiktornost. S jedne strane, promocija i podrška studentima kroz proizvod Studentski blok vredan je potez koji podstiče humanitarne i obrazovne ciljeve. Uz akcijsku cenu i namenu prihoda za studente, ovaj korak odaje utisak društveno odgovorne kompanije.
S druge strane, istorijska povezanost proizvoda kompanije sa političkim kampanjama, poput navoda o proizvodnji čokolada sa simbolima Srpske napredne stranke 2022. godine, otvara prostor za sumnje u doslednost njihovih vrednosti i ciljeva. Činjenica da kompanija nije komentarisala takve tvrdnje ostavlja nedoumice u javnosti.