Sufinansiranje medija u Boru 2019. – PONIŽENJE I SRAMOTA

445 0
BOR, (IST Media) Konkurs za sufinansiraje medijskih projekata u Boru u ovoj godini naizgled je bio jedan od najtransparentnijih od kada je uvedena lokalna podrška medijskim projektima, ali u pozadini, čak i da je Delboj iz serije Mućke učestvovao u procesu raspodele sredstva ne bi bilo gore. Samo smešnije.

Načelnica gradske uprave Ljubinka Jelić je raspisala konkurs za sufinansiranje medija u 2019. godini, zašta je iz lokalnog budžeta izdvojeno šest miliona dinara. Ubrzo je imenovana i komisija koja je bila identična kao i prethodne godine.

Za predsednika Komisije postavljen je Miljan Vitomirović, jedan od osnivača i direktora ZA Media, koja je iz budžeta grada Bora ove  godine dobila 650.000 dinara.

Drugi član komisije bio je Miodgar Miljković iz Niša, koji je inače u bliskoj vezi sa medijskom kućom „Helloanimation“, što se može videti i po tome da je taj medij iz Niša dobio novac za projekte u gradovima i opštinama u kojima je Miljković bio član ili predsednik konkursne komisije.

U Boru je Helloanimation-u po projektu opredeljeno 250.000 dinara, toliko i u Sokobanji, a 50.000 dinara manje u Knjaževcu. Ista produkcija učestvovala je na konkursu i u Zaječaru, gde joj je dodeljeno 245.000 dinara. U komisiji je bio upravo Miodrag Miljković.

Tako se sistem raspodele novca medijima nastavio kao i ranijih godina širom Srbije, “ti meni – ja tebi”. I to mahom, medijima bliskih vlasti.

I u Boru se nastavila praksa kao i u drugim gradovima, da novac dobiju medijii koji podržavaju vlast, bez obzira na kvalitet.

Tako je najviše para u Boru, 700.000 dinara pripalo TV Moto Boem Trans čiji je vlasnik, Dragoslav Bogdanović, prema podacima portala ebranicevo,  2017. godine bio poverenik SNS u Negotinu.

Kako je izvestio NGportal, Moto Boem Trans je Negotince vozio u Beograd kako bi videli predsednika Rusije Vladimira Putina. Zakonski zastupnik Tv Trans” čiji je osnivač Moto boem trans je Anita Durlić za koju negotinski mediji navode da je Bogdanovićeva nevenčana supruga. Na sajtu REM-a, ali i u zvaničnom Registru medija stoji da je Durlić i glavna i odgovorna urednica ove televizije koja od 2015.godine prednjači po visini sredstava dobijenih od opštine Negotin na konkursima za sufinasiranje medijskih sadržaja.

Samo prošle godine, „Tv Trans” po ovom osnovu dobila je skoro polovinu ukupnih sredstava koje je Negotin opredelio za lokalne medije.

Televiziji “Istok” iz Salaša pripalo je 450.000 dinara a televiziji Kladovo 400.000. Vidvljivost ovih medija na teritoriji grada je vrlo sužena jer se program ne emituje preko svih kablovskih operatera, a navika Borana da gledaju ove medije je takođe vrlo diskutabilna.

I Zaječarski mediji nisu bolje prošli u njihovom gradu, budući da su dobili tek nešto više od 50 odsto novca namenjenih medijima, ali je za potebe sufinansiranja izdvojeno 3,5 miliona dinara više nego u Boru, pa je više preteklo i lokalnim medijima.

Ukupno 3, 6 miliona u Zaječaru je raspodeljeno medijima bliskih vlasti, pa je tako TV Zona dobila 400.000 dinara, TV Salaš 900.000, Kopernikus pola miliona dinara, TV Belle Amie 800.000, Timoku (Narodne novine) je pripalo 700.000 dinara, dok je za Kurir opredeljeno 300.000 dinara.

Borski mediji su na konkursu u Zaječaru dobili mrvicu, svega 200.000 dinara, a i taj novac je dobio portal Istok press čiji je vlasnik  Jelena Ilić, supruga borskog SNS aktiviste Dejana Todorovića. Sa druge strane, Bor će zaječarskim medijima preneti 1,2 miliona.

Zvonko Damnjanović, vlasnik borskog Medija centra, podseća da je preporuka Lokal Presa da se raspodela u lokalnim zajednicama na konkursima za finansiranje medijskih programa i Projekata odvija u odnosu 80:20 procenta u korist Medija iz lokalne zajednice koja je konkurs raspisala.

Iako je Lokal pres podneo upravi Bora predlog za člana komisije za sufinansiranje medija, to nije prihvaćeno.

Igor Mitrović, urednik sajta bor030, kaže da nije zadovoljan rezultatima konkursa i smatra da su borski mediji, najblaže rečeno, poniženi.

“Zaista je neshvatljivo da Borani finansiraju sadržaje televizija iz Kladova, Negotina i Salaša čiji program neće moći da vide zbog nedovoljne pokrivenosti. Ovo je bio konkurs za finansiranje informisanja građana Bora, a ne o Boru”, naglašava Mitrović.

Urednik Solarismedia Brana Filipović, sumnja da je u celom konkursu preovladao partijski interes jer se, navodi primer, sufinansira autobuski prevoznik (koji ima i televiziju), ali ne i borski mediji u kojima rade novinari sa višedecenijskim iskustvom u branši.

“Veliki deo novca otišao je medijima koji se totalno amaterski bave novinarstvom i to je sramota za borsku upravu. Kvalitet nekih medija je novinarski diskutabilan, jer su do sada već radili nekvalitetne projekte i njihov sadržaj nije kontrolisan na kraju. Sa druge strane, borski projekti koji su ocenjeni kao dobri, dobili su najmanje para”, kaže Filipović.

Komisija nije prihvatila dva projekta IST Media. Jedan se ticao video produkcije i emisija o osobama sa invaliditetom u Boru “Moj dan”, uz obrazloženje komisije da se ne sufinansiraju nastavci projekata već samo novi medijski sadržaji???,  i drugi projekat, čija je svrha da se kroz medijske sadržaje prikaže jasna socijalna slika grada, efikasnost sprovođenja socijalne poltike i napredak u implementaciji Strategije u cilju socijalnog napretka, kako bi se smanjilo siromaštvo i povećao kvalitet života građana Bora. 

Kompletan uvid u rešenje koje je potpisala načelnica gradske uprave Bora Ljubinka Jelić, možete skinuti OVDE

 

Sadržaj sa sajta može se preneti samo uz poštovanje USLOVA KORIŠĆENJA

Slične vesti

Napiši komentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *

X