Buka/Bloomberg
Kompanija Meta podešava i Facebook i Instagram aplikacije da više liče na svog konkurenta TikTok. Čini se da promene signaliziraju koliku egzistencijalnu pretnju Meta doživljava kao TikTok.
Instagram je u četvrtak objavio da će od sada svaki video koji je kraći od 15 minuta biti pretvoren u Reel. Ako je taj video postavljen na javnom nalogu, on će takođe biti automatski uključen u algoritme za preporuke kompanije za prikazivanje drugim nalozima.
Instagram je pokrenuo Reels u SAD-u 2020. godine i na njega se gledalo kao na klon TikTok-ovog kratkog video formata.
Za Facebook, kompanija deli svoj klasični News Feed na svoje iOS i Android aplikacije. Korisnici će odmah biti prebačeni na karticu „Početna“, gde je izvršni direktor Mark Zuckerberg rekao da će „discovery engine“ kompanije promovisati sadržaj za koji misli da će korisnicima biti interesantan.
Korisnici Facebooka će moći da pogledaju hronološki poređane objave svojih prijatelja i praćene stranice tako što će sa kartice Početna prebaciti novu karticu „Feeds“.
Zuckerberg je rekao osoblju Meta da se kompanija suočava sa „nivoom konkurencije bez presedana“ iz Tiktoka u februaru, preneo je Bloomberg.
Ljudi imaju mnogo izbora kako žele da provode svoje vreme, a aplikacije poput TikToka rastu veoma brzo, rekao je Zuckerberg tokom sastanka u kompaniji, prenosi Bloomberg.
Broj korisnika Facebooka potonuo je prvi put u posljednjem kvartalu 2021.
U međuvremenu, TikTok ima više mesečnih korisnika Gen Z nego Facebook i Instagram, prema analizi Insider Intelligence iz novembra 2021. Njegov reklamni biznis takođe cveta, i iako je još uvek mnogo manji od Metinog vlastitog oglašivačkog carstva, već je pretekao Twitter i Snapchat zajedno.
Meta je odbio da komentariše kada ga je Insajder kontaktirao o tome da li su promene na Facebooku i Instagramu dizajnirane da kopiraju TikTok.