Politika

Slagao Borane. Ponovo

Foto: Ist media

Za Bor su prioriteti nova bolnica i put Bor – Selište i već za mesec dana počeće rekonstrukcija ovog puta koji je u veoma lošem stanju. Kada je u pitanju nova bolnica, 10 miliona evra potrebno je za njenu izgradnju koja će početi ove godine a i isto toliko potrebno je i za novu opremu, obećao je lakomislenima Boranima predsednik Srbije Aleksandar Vučić tokom predizborne kampanje u martu 2022. godine.

Šesnaest meseci kasnije, od nove bolnice ni traga, a put Bor – Selište i novi put Bor – Zaječar ne ostavljaju utisak da ovaj rudarski grad, po broju stanovnika zbog poslovanja kineske kompanije Ziđin, najviše puni republički budžet.

Izrovane saobraćajnice kojima dnevno prođe u proseku i do 200 teških šlepera iritiraju vozače, vozila trpe štetu a bezbednost saobraćaja ozbiljno se dovodi u pitanje.

Na više dopisa Ist media preduzeću Putevi Srbije od 2020. godine do danas, u kojima smo pitali da li će i kada početi sanacija puta koji ugrožava saobraćaj, do sada su uvek stizali brzi odgovori čiji se rezime može svesti na “tek što nije”.

Put Bor – Selište: Da li bi predsednik ovde prošao svojom škodom?

Ipak, umesto rekonstrukcije, za najprometniji put u istočnoj Srbiji pronađeno je rešenje. Postavljeni su saobraćajni znaci kojima se vozači upozorovaju da zbog lošeg puta smanje brzinu kretanja. Tek da država ne snosi odgovornost ako, ne daj bože, do nesreće dođe.

put bor seliste 4

Pa i gradonačelnik Bora Aleksandar Milikić obećao je 19. maja da će ove godine doći do kompletne rekonstrukcije puta od Selišta do Bora, a potom i od Bora do Nikoličeva. On je, tokom rasprave na sednici Skupštine Grada Bora, po tački dnevnog reda o kretanju teretnih vozila na teritoriji grada, rekao da će ovaj put biti rekonstruisan tako što će se uraditi dubinski sloj asfalta.

Upozorio je Milikič da te dve deonice nisu predviđene za toliki broj teških vozila, ali dva meseca kasnije, borski SNS lobisti su očigledno tanki da skrenu pažnju državnim organima koliko je problem veliki. Za sada, početak radova se ne nazire.

Geometri sa kojima smo razgovarali, skrenuli su pažnju da se komadi oštećenog asfalta od Bora do skretanja za aerodrom ka Nikoličevu u pravcu Zaječara mogu izvaditi rukom, i da samo srećom do sada nije bilo ozbiljnih posledica od letenja komada asfalta.

Ovo ne predstavlja problem samo vozačima ovog kraja, već i vozačima najvećih izvoznika u Srbiji, Ziđin Mining-u koji je vlasnik rudnika bakra  Čukaru Peki i Srbija Ziđin Koper. Te dve kompanije svojim poslovanjem u tolikoj meri pune republički budžet da su svrstani među tri najveća izvoznika iz Srbije.

I pored toga, onima koji raspolažu tim budžetom, Bor je interesantan samo prilikom skupljanja političkih poena i ubiranja rudne rente.

Obećao je predsednik Srbije tokom kampanje i da će razgovarati sa meštanima okolonih sela čije je preseljenje neminovno zbog širenja rudnika, ali ih je zaboravio do sledeće kapmanje.

Baš kao i u vezi sa izgradnjom nove topionice RTB  Bor pre dolaska kineskih partnera, za koju je stotine miliona dolara građana Srbije bačeno u vetar.

 

 

 

 

 

Sadržaj sa sajta može se preneti samo uz poštovanje USLOVA KORIŠĆENJA

Povezani postovi

Nastavljena sednica Skupštine Grada Bora, ekipi TV Nova S nije dozvoljeno prisustvo sednici

Ist Media

U ponedeljak nastavak sednice Skupštine Grada Bora. O poskupljenju komunalija i bez odbornice SSP Irene Živković

Ist Media

Sednica Skupštine Grada Bora prekinuta zbog odbijanja odbornice SSP sa napusti zasedanje

Ist Media

Ovaj portal koristi kolačiće kako bi poboljšao vaše korisničko iskustvo. Ukoliko ste saglasni sa ovim, molimo vas da potvrdite. Potvrdi Pročitaj više...

Politika privatnosti i kolačića
X