Skoro 95 odsto mladih ne zna ko je bio Živan Saramandić

293 0

BOR, 3. februara 2012. (Saša Trifunović, Ist Media) Tek nešto više od pet posto mladih zna ko je bio Živan Saramandić, pokazalo je istraživanje agencije “Ist Media”.

 

U anketi urađenoj na uzorku od 70 osoba starosti izmedju 25 i 35 godina, 61 osoba nikada nije čula za Živana Saramandića, prvaka opere Narodnog pozorišta, koji je pre dva dana preminuo u Beogradu u 73. godini.

 

 

 

Prema rezultatima ankete, svega pet osoba je potvrdilo da zna ko je bio Saramandić, dok su četiri osobe rekle kako su o ovom slavnom operskom pevaču čuli iz medija pošto je preminuo.

 

“Živan Samarandić? Ne, ne znam ko je”, bio je odgovor dvadesetšestogodišnje devojke, koja je nedavno završila visoku školu u Boru.

 

Nakon što joj je objašnjeno ko je bio Saramandić, ona je bila zatečena.

 

“Prosto me je sramota što nisam čula do sada ništa o njemu, ali ne smatram da sam kriva zbog toga. Sa jedne strane, ne slušam operu, ali bi možda bilo suprotno da je kojim slučajem nastupao u Boru”, rekla nam je ova visokoobrazovana devojka.

 

Ona smatra da bi bilo pogrešno učiti o njemu za života, ali da je očigledno da po svojoj biografiji zaslužuje da bude u udžbeniku, kao ličnost koja je obeležila opersku scenu Srbije.

 

Profesora muzičkih predmeta u borskim srednjim školama, Milana Diniša, ne čudi to što je o Saramandiću čuo zanemarljiv broj ljudi, budući da se ova operaska legenda, koja je punila hale Boljšog teatra ili Karnegi Hola, ni ne pominje u udžbenicima u osnovnim i srednjim školama.

 

“Nažalost, programi u osnovnim i srednjim školama se ne zasnivaju na ličnostima koje su obeležile 20 vek, već samo na istorijske licnosti”, kaže Dinić.

 

On napominje da se osim Mokranjca, koji je svrstan u red velikana, u ravni sa Mocartom ili Betovenom, u školama ne pominju mnogi srpski savremenici, pa ni inostrani umetnici klasične muzike i opere.

 

“Deca u Srbiji ne mogu iz školskog gradiva da saznaju ni ko je, recimo, Stefan Milenković, Lučano Pavaroti i slicno. Možda ga neko u gradivu pominje u završnoj godini, ali je to samo u jednoj rečenici”, rekao nam je Dinić.

 

Saramandić je debitovao na sceni Opere Narodnog pozorišta 1966. godine u ulozi Kralja Egipta u operi Aida Djuzepea Verdija, a u stalnom angažmanu je od 1968. godine.

 

U dugoj i uspešnoj karijeri, Saramandić je nastupao na najlepšim i najznačajnijim operskim scenama u svetu poput Boljšog teatra i Karnegi Hola. Pevao je i na prestižnim scenama u Sofiji, Atini, Budimpešti, Pragu, Varšavi, Kijevu, Odesi, Lenjingradu, Barseloni, Berlinu, Parizu, Dablinu.

 

Bio je vrstan interpretator crnačkih duhovnih pesama kao i ruskih narodnih pesama iz repertoara Šaljapina, sa kojima je u SSSR-u imao preko 500 koncerata.

Sadržaj sa sajta može se preneti samo uz poštovanje USLOVA KORIŠĆENJA

Slične vesti

8. maja KONSTANTIN KOSTJUKOV

Piše - 30. April 2013. 0
Ustanova “Centar za kulturu opštine Bor” organizuje 8. maja u sali Muzičke škole u 19 sati baletski gala koncert “Konstantin Kostjukov…

Napiši komentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *

X