DruštvoNaslovi.netНекатегоризовано

Skoro 95 odsto mladih ne zna ko je bio Živan Saramandić

BOR, 3. februara 2012. (Saša Trifunović, Ist Media) Tek nešto više od pet posto mladih zna ko je bio Živan Saramandić, pokazalo je istraživanje agencije “Ist Media”.

 

U anketi urađenoj na uzorku od 70 osoba starosti izmedju 25 i 35 godina, 61 osoba nikada nije čula za Živana Saramandića, prvaka opere Narodnog pozorišta, koji je pre dva dana preminuo u Beogradu u 73. godini.

 

 

 

Prema rezultatima ankete, svega pet osoba je potvrdilo da zna ko je bio Saramandić, dok su četiri osobe rekle kako su o ovom slavnom operskom pevaču čuli iz medija pošto je preminuo.

 

“Živan Samarandić? Ne, ne znam ko je”, bio je odgovor dvadesetšestogodišnje devojke, koja je nedavno završila visoku školu u Boru.

 

Nakon što joj je objašnjeno ko je bio Saramandić, ona je bila zatečena.

 

“Prosto me je sramota što nisam čula do sada ništa o njemu, ali ne smatram da sam kriva zbog toga. Sa jedne strane, ne slušam operu, ali bi možda bilo suprotno da je kojim slučajem nastupao u Boru”, rekla nam je ova visokoobrazovana devojka.

 

Ona smatra da bi bilo pogrešno učiti o njemu za života, ali da je očigledno da po svojoj biografiji zaslužuje da bude u udžbeniku, kao ličnost koja je obeležila opersku scenu Srbije.

 

Profesora muzičkih predmeta u borskim srednjim školama, Milana Diniša, ne čudi to što je o Saramandiću čuo zanemarljiv broj ljudi, budući da se ova operaska legenda, koja je punila hale Boljšog teatra ili Karnegi Hola, ni ne pominje u udžbenicima u osnovnim i srednjim školama.

 

“Nažalost, programi u osnovnim i srednjim školama se ne zasnivaju na ličnostima koje su obeležile 20 vek, već samo na istorijske licnosti”, kaže Dinić.

 

On napominje da se osim Mokranjca, koji je svrstan u red velikana, u ravni sa Mocartom ili Betovenom, u školama ne pominju mnogi srpski savremenici, pa ni inostrani umetnici klasične muzike i opere.

 

“Deca u Srbiji ne mogu iz školskog gradiva da saznaju ni ko je, recimo, Stefan Milenković, Lučano Pavaroti i slicno. Možda ga neko u gradivu pominje u završnoj godini, ali je to samo u jednoj rečenici”, rekao nam je Dinić.

 

Saramandić je debitovao na sceni Opere Narodnog pozorišta 1966. godine u ulozi Kralja Egipta u operi Aida Djuzepea Verdija, a u stalnom angažmanu je od 1968. godine.

 

U dugoj i uspešnoj karijeri, Saramandić je nastupao na najlepšim i najznačajnijim operskim scenama u svetu poput Boljšog teatra i Karnegi Hola. Pevao je i na prestižnim scenama u Sofiji, Atini, Budimpešti, Pragu, Varšavi, Kijevu, Odesi, Lenjingradu, Barseloni, Berlinu, Parizu, Dablinu.

 

Bio je vrstan interpretator crnačkih duhovnih pesama kao i ruskih narodnih pesama iz repertoara Šaljapina, sa kojima je u SSSR-u imao preko 500 koncerata.

Sadržaj sa sajta može se preneti samo uz poštovanje USLOVA KORIŠĆENJA

Povezani postovi

[VIDEO] Saobraćaj pripada osobama sa invaliditetom

Ist Media

Srbija Ziđin Koper donirala 1,2 miliona dinara Fudbalskom klubu Krivelj

Ist Media

MUP pozvao građane da predlože gde pojačati kontrolu merenja brzine u saobraćaju

Ist Media

Ovaj portal koristi kolačiće kako bi poboljšao vaše korisničko iskustvo. Ukoliko ste saglasni sa ovim, molimo vas da potvrdite. Potvrdi Pročitaj više...

Politika privatnosti i kolačića
X