Potrošači kupuju po navici i reklami ne gledajući dekaraciju proizvoda

218 0

BOR (Milica Živković, IST Media) U sklopu projekta „Odgovorni potrošač – za održivu budućnost“ u Boru je asocijacija potrošača Srbije (APOS) održala okrugli na temu „Uticaj različitih faktora na navike potrošača“.

 

 


Stručnjak iz APOS-a Olgica Lukač, prema podacima ankete koja je spovedena u više gradova Srbije, kaže da potrašici najčešće kupuju proizvode po već ustaljenim navikama, a na drugom mestu su proizvodi koje su videli na reklami.

 

 

Jako zanimljiv podatak je da se potrošači najpre opredeljuju za informaciju koju su dobili od poznanika i prijatelja. Taj procenat je u oba pogleda potpuno istovetan, što je veoma neobično, a TV reklama je sledeći putokaz potrošačima“, kaže za IST Media Lukač.

 

 

Olgica Lukač iznenađena kaže da kod akcijske ponude prehrambenih proizvoda potrošači tek 43 procenata stanovništva proveravaju deklaraciju ili rok trajanja.

 

 

Stručnjak iz APOS-a Olgica Lukovic

 

 

Potrošači čitajte deklaracije na proizvodima i proveravajte da li je istekao rok proizvoda koji kupujete”, poručuju iz Asocijacije potrošača.

 

 

 

Proizvodi se, naglašava Olgica Lukač, kupuju prema potrebama u najbližem prodajnom objektu, ali i cena ima jako veliki uticaj zbog slabije kupovne moći građana.
Iako je internet uveliko ovladao našom svakonevnicom, prema podacima ankete, tek devet posto potrošača se odlučuje za ovakav vid kupovine.

 

 

Budite i Vi odgovorni potrošač

 

 

Zoran Andrejić iz Pokreta potrošača Bor, potrošačima, trgovcima i proizvođačima apeluje da više obraćaju pažnju i na ekološku svest.

 

 

Pokret savetuje trgovcima da vidno obeležene proizvode u svojim objektima i time podstiču potrošače na ekološka opredeljenja, jer će za ishranu pripremati ekološke proizvode i time doprineti očuvanje životne sredine.

 

 

Proizvođači treba da se opredele za ekološku proizvodnju, reklamirajući proizvode sa ekološkim komponentama proizvoda i da na taj način utiču na ekološki izbor potrošača kako bi se povećao stepen zaštite i očuvanja životne sredine“, rekao je Andrejić.

 

 

Cilj Asocijacije pokreta potrošača je između ostalog i podizanje svesti građana o proizvodima koje kupuju, ali je činjenica da potrošači obraćaju pažnju na sve moguće faktore koju utiču na njihovo opredeljenje.

Sadržaj sa sajta može se preneti samo uz poštovanje USLOVA KORIŠĆENJA

Slične vesti

Napiši komentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *

X