Mleko, jogurt, sirevi, maslac, praškovi za veš, kozmetika i cigarete samo su neki od proizvoda koji su poskupeli ili će poskupeti do kraja ovog i početkom sledećeg meseca.
Novi cenovnici kako kažu trgovci ne prestaju da stižu. “Vitalovi” margarini, majonez i kečapi, od juče su skuplji jedan odsto, a već 26. januara poskupeće i mleko, jogurt, maslac, pavlaka i kačkavalj “Niške mlekare” čije će cene u proseku biti više dva odsto.
– Ovo poskupljenje „Niška mlekara“ najavila nam je pre usvajanja Uredbe o ograničenju marži na osnovne životne namirnice koja je donešena krajem decembra – priča jedan od trgovaca.
Pored hrane, nove cene dobiće i cigarete. Većina cigareta koje proizvodi kompanija “BAT” danas će poskupeti 10 dinara po paklici. Cene cigareta kompanije “Filip Moris operejšns” 16. januara uvećane su pet do deset dinara, a poskupljenje cigareta 10 dinara po pakli najavila je i kompanija “Japan tobako internešnl” i to od 23. januara.
Veliki udar na džep potrošača, potom sledi 1. februara kada će u radnjama početi da se primenjuju nove cene kućne hemije, kozmetike i sredstva za ličnu higijenu. Na listi proizvoda koji će tog dana poskupeti su “Henkelovi” praškovi za veš “persil” i “meriks”, omekšivači “silan” i deterdženti za pranje posuđa “mer” čija će cena biti uvećana sedam odsto, dok će dečji sapun ove kompanije poskupeti pet odsto.
Deterdžent za posuđe “feri” u pakovanju od pola litra poskupeće šest, a u pakovanju od litar tri odsto, omekšivač za veš “lenor” poskupeće pet, “pampers” pelene osam, a sredstvo za izbeljivanje “aće” poskupeće sedam odsto.
Poskupljenje neće zaobići ni farbe za kosu, gelove i lakove za kosu kompanija “Londa” i “Vela” čije će cene porasti pet odsto, ali ni paste za zube “blend a med” čija će cena biti uvećana devet odsto.
Izvor: Marija Škrbić, Blic