Od 2008. godine na putu Bor – Zaječar, POGINULO 11 OSOBA a više od 60 je POVREĐENO

96 0
01 bor-zajeccar put, sasa trifunovic

Put Bor – Zaječar foto: Ist media

Od 2008. godine, kada je otvoren novi put Bor – Zaječar preko Nikoličeva, kategorisan kao magistralni put M4, prema arhivi Ist media, dogodilo se više od 60 saobraćajnih nesreća, nastradalo je najmanje 11 osoba, a preko 60 zadobilo je lakše ili teže povrede.

Uredbom o kategorizaciji državnih puteva iz decembra 2013. godine, deonica je uvrštena u deo državnog puta I B reda 37, a prema službenoj evidenciji Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, koju je Ist media dobila 2016. godine, Ministarstvo nije izdalo upotrebnu dozvolu za ovaj put.

Da li je u međuvremenu dozvola izdata, pitali smo danas i Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i JP Putevi Srbije, ali odgovor još nismo dobili.

Policija kao uzroke ovih nesreća mahom navodi neprilagođenu brzinu kretanja, a iako institucije podvlače da nedostatak upotrebne dozvole ne menja ništa, Zakon o javnim putevima jasno precizira da inspektor ima pravo i dužnost da proverava da li se državni put, njegov deo i putni objekat koristi na osnovu izdate upotrebne dozvole.  

Od samog puštanja ove deonice za saobraćaj, put se našao na nezvaničnoj neslavnoj listi opasnih deonica. Saobraćajnicu inače odlikuje solidna asfaltna podloga, tri trake i dugi pravci, što i odlikuje moderne puteve.

Nažalost, zbog velike brzine i nejasno postavljene signalizacije, nedaleko od uključenja na put Zaječar – Negotin iz pravca Bora (u to vreme nije bilo strelica koje upozoravaju da se ka Zaječaru skreće „blago desno“, već da se put nastavlja pravo), tri osobe su u teškoj saobraćajnoj nesreći izguble život.

Njihov automobil se usled velike brzine popeo na uzvišenje i prevrnuo. Svi su nastradali na licu mesta. Pretpostavlja se da je vozača automobila u noćnoj vožnji zaslepilo vozilo koje se kretalo iz suprotnog pravca (ispod nadvožnjaka), pa se vozač pridržavao uputstva sa table, odnosno, da put ka Zaječaru vodi pravo.

 

saobracajka
Saobraćajna nesreća u kojoj su poginule tri osobe dogodila se u avgustu 2016. godine

Jedna od najtežih nesreća dogodila se juče na novoj raskrsnici ka aerodromu, u kojoj su život izgubile dve osobe, među kojima je i osmogodišnje dete. Danas je na toj deonici puta postavljen radar.

Tehnička kontrola ispravnosti za put izvršena 2011. godine

U JP “Putevi Srbije” rekl su nam 2016. da je tehnička kontrola ispravnosti i ispunjenosti uslova za potrebe legalizacije i izdavanja upotrebne dozvole za taj put urađena 2011. godine. Kontrolu je obavio Institut Građevinsko arhitektonskog fakulteta iz Niša.

Na osnovu izvršene tehničke kontrole, navedena deonica se može legalizovati i izdati upotrebna dozvola te je ,,PZP Zaječar“ podnelo zapisnik Ministarstvu infrastrukture i energetike u septembru 2011. godine” saopšteno je iz JP “Putevi Srbije”, odakle dodaju da je prethodno, u martu 2010. godine podnet zahtev za legalizaciju Ministarstvu životne sredine i prostornog planiranja.

Takođe, iz ovog preduzeća navode da postojanje ili nepostojanje upotrebne dozvole za put ni na koji način ne utiče na učesnike u saobraćaju, kao i da saobraćajna policija reguliše saobraćaj, kao i na svakoj drugoj saobraćajnici u Republici Srbiji.

Kada je reč o naplati štete od osiguranja nastale u nezgodama na putevima koji nemaju upotrebnu dozvolu, iz osiguravajućih kuća rekli su za IST Media da je jedino čime se oni vode – zapisnik koji sačini saobraćajna policija, te da sa njihove strane nije bitno da li put ima ili nema upotrebnu dozvolu.

Takođe, kada je o autoprevoznicima reč, Ministarstvo izdaje dozvolu za povezivanje dve tačke, međutim, na prevoznicima je da odluče kojim će se putem kretati.

Ministarstvo i izdaje dozvole i kontroliše da li su one izdate

Iako bi se moglo reći da nepostojanje upotrebne dozvole ni na koji način ne utiče na učesnike u saobraćaju, u Zakonu o javnim putevima u članu 88. koji se tiče nadzora navedeno je da Inspektor ima pravo i dužnost da proverava da li se državni put, njegov deo i putni objekat koristi na osnovu izdate upotrebne dozvole, odnosno da li je dozvola izdata na propisan način.

U članu 89. istog Zakona navedeno da su ovlašćenja inspektora da naredi investitoru pribavljanje upotrebne dozvole, u roku koji ne može biti kraći od 30 dana, ako utvrdi da se državni put, njegov deo ili putni objekat, za koji je izdato odobrenje za izgradnju, koristi bez upotrebne dozvole, a ako investitor ne pribavi upotrebnu dozvolu u utvrđenom roku, privremeno zabrani saobraćaj na državnom putu, njegovom delu ili putnom objektu.

Međutim, u članu 86. navodi se da inspekcijski nadzor zapravo i vrši Ministarstvo preko republičkog inspektora za državne puteve.

Izgradnjom puta Bor-Zaječar preko Nikoličeva, kilometraža između dva susedna grada skraćena je sa 42 na 25 kilometra. Radovi na izgradnji ove moderne saobraćajnice počeli su 1997. godine, otvaran je nekoliko puta tokom predizbornih kampanji, a zvanično (bez upotrebne dozvole) 2008. godine.

Konačno je 14. avgusta otvorio tadašnji ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić, a generalni direktor JP „Putevi Srbije“ Zoran Drobnjak rekao da nova saobraćanica ne prolazi kroz naseljena mesta, čime je postignuta veća bezbednost saobraćaja.

Sadržaj sa sajta može se preneti samo uz poštovanje USLOVA KORIŠĆENJA

Related Post

X