,,Ko mnogo puta do sada ti si čula moj glas…“
Osvrt: Marija Marinković
NIŠ, (IST Media, Foto: Dragan Nešić) Prvi taktovi ,,Tranzita“ pokazali su da je vredelo čekati. A, čekalo se šest dana da, zbog jakog nevremena koje je odgodilo treće veče Nišville jazz festivala, nastupe Darko Rundek i ,,Apocalypso now“ koji čine vrsni muzičari iz Francuske i sa ex-yu prostora (Ana Kovačić- saksofon, Igor Pavlica-truba, Roko Crnić – bas, Miro Manojlović – udaraljke, Janko Novoselić – bubnjevi i članovi Cargo trija Isabel – violina i Duco Vranić – klavijature, glas).
Budući da se ove godine obeležavaju dve decenije od objavljivanja prvog samostalnog albuma Darka Rundeka ,,Apocalypso“, veći deo muzičkog repertoara činile su numere sa njega u pomalo izmenjenim aranžmanima.
Publika, tako, nije ostala imuna na romatičnog ,,Senora“, vrcavo ,,More, more“ i satiričnu ,,Za nas“. Nisu izostale ni duštvano angažovane ,,Ay, carmela“ i ,,Ima ih“, a stopala nisu odmarala ni uz ,,Kubu“, ,,Ljubav se ne trži“ niti naslovni ,,Apocalypso“.
Da je stvaralaštvo Darka Rundeka vanvemensko potvrdila je publika svojom reakcijom na numere ,,Haustora“ stvarane pre više od tri decenije. Podsetili smo se, tako, na Tvrđavi ritmova jugoslovenskog novog talasa kroz ,,Sejmene“ koji su nas zapitali da l’ smo “opet spremni da se borimo za san“ uz Rundekovu opasku da je ,,uvijek vreme za to“.
Režiser po vokaciji, Rundek je, uz pomoć svoje ekipe na festivalskoj bini, publici pružio ne samo izuzetan muzički, već i dramski izraz. Interesantnu koreografiju, Darkovo menjanje kostima u skladu sa numerama, rečju – atraktivan muzičko-scenski performans, publika koja je gotovo napunila plato niške Tvrđave pozdravljala je dugim aplauzima.
Ovaj skoro dvočasovni koncert jedan je od retkih na Nišvilu na kojem se svirao bis. Publika je tako tražila. I dobila. Melanholični ,,Kurdistan“, južnjački ,,Makedo“ i neustrašivog ,,Šejna“.