Kvar na elektro-mreži načinio štetu pojedinim domaćinstvima

Objavljeno at 11:35
1546 0

Kako da naplatite štetu i da li je to uopšte moguće kod Elektrodistribucije

 

BOR (IST Media, I.M.) “Kada je sinoć iznenada nestala struja, veći deo kućnih aparata mi je bio uključen. Nakon što je struja došla, ustanovio sam da računar i adapter za ADSL modem ne rade. Krivica nije moja i nadam se da popravka neće puno koštati”, kaže za IST Media čitalac iz Bora.

 

Zbog havarije na trafo stanici, u sredu uveče je veći deo Bora ostao bez električne energije. Pojedini delovi grada dobili su struju u toku noći, međutim u ostalim, struja je došla u jutranjim i prepodnevnim satima.

 

Kako građani nisu obavešteni da je moguće će ponovo doći do isključenja, po dolasku struje mnogi Borani uključili su svoje električne aparate: veš-mašine, mašine za pranje sudova, kompjutere. Nenajavljenim isključenjem moglo je doći do kvara na električnim aparatima, kao i do toga da ljudi ostanu zaglavljeni u liftu, bez informacija kada će struja doći.

 

elektroprivreda-struja-napon-bandere-bandera-morguefile-com-jpg_660x330
Kvarovi mogući, građani moraju biti informisani

 

Kvarovi do kojih dolazi u mreži svakako su mogući, međutim, informativna služba EPS-a nije informisala građane kako je došlo do kvara, a što je još važnije, kada će kvar biti otklonjen.

 

Zoran Andrejić, iz Pokreta potrošača Bor smatra da o potrošačima niko ne brine, kao i da je značajan nedostatak to što ED Bor nema besplatan broj telefona putem kojih bi građani mogli da u svako doba dobiju potpune i pravovremene informacije.

 

Oni su dužni da daju informacije potrošačima, međutim mi smo u potpunosti bez ikakvih prava. Nema nas u telima koja odlučuju u okviru javnih preduzeća. Zapravo, niko ne pominje potrošače, a oni su ti koji pune budžet”, rekao je Andrejić za IST Media.

 

Ovakvi i slični kvarovi na elektro-mreži mogu izazvati i kvarove na uređajima u domaćinstvu, a IST Media je istraživala da li i na koji način građani mogu da u ovom slučaju traže odštetu.

 

struja
Iako je procedura jasna, nije retkost da do isplate nadoknade štete ipak ne dođe.

 

Ukoliko se zbog kvara na elektro-mreži i prekida u isporuci električne energije pokvari neki od uređaja u domaćinstvu, građani imaju pravo da od Elektrodistibucije traže odštetu. Potrebno je da oštećeni potrošač pismeno podnese zahtev i dostavi ga Elektrodistribuciji Bor.

 

U zahtevu za nadoknadu štete građani treba da ukratko opišu kako je došlo do kvara na električnom aparatu. Zahteve razmatra posebna komisija i ukoliko se utvrdi da je do kvara došlo zbog nestanka struje, odnosno krivicom Elektrodistribucije donosi se odluka o isplati nadoknade.

 

Međutim, iako je procedura jasna, nije retkost da do isplate nadoknade štete ipak ne dođe.

 

Boranka Biljana Stanić-Jolić rekla je za IST Media da je pre nekoliko godina imala problem sa kvarom zamrzivača zbog nestanka električne energije, ali da joj šteta nikada nije nadoknađena.

 

„Pre nekoliko godina mi se, zbog nestanka električne energije, pokvario zamrzivač. Podneli smo zahtev za naknadu štete sa potpisom predsednika skupštine stanara, ali nadoknadu ipak nismo dobili“, rekla je Biljana.

Sadržaj sa sajta može se preneti samo uz poštovanje USLOVA KORIŠĆENJA

Slične vesti

Napiši komentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *

X