Intervju – Milan Stojković, turizmolog: Mora nas biti više

370 0

1 023piše: Ivana Milovanović

(IST MEDIA) Često možemo da čujemo da je Istočna Srbija predeo sa izuzetnim turističkim potencijalom. Ipak, u našem kraju broj turista poslednjih godina tek neznatno raste. Utiske koje oni ponesu sa sobom postaju naša lična karta u ostatku Srbije, ali i svetu. Jedan od entuzijasta koji radi na stvaranju imidža ovog dela Srbije je Milan Stojković, turizmolog, bloger i profesor u Ekonomskoj školi. Njegov blog „Turizam i putovanja“ nedavno je dobio prestižno priznanje koje tradicionalno dodeljuje PC Press magazin i proglašen je za jedan od 50 najboljih sajtova u Srbiji, i jedan od najboljih pet iz oblasti sporta i (avan)turizma.

 

Šta ovo prizanje znači za „Turizam i putovanja“, a šta za tebe?

 

Nagrade uvek prijaju, nekako znaš da sve nije uzalud i dobiješ energiju da nastaviš još bolje da pišeš. Značajno je i to što blog nije dobio nagradu u kategoriji blogova, već u kategoriji sajtova, gde je konkurencija mnogo jača. Međutim, i mimo ove nagrade, gotovo svakog drugog dana dobijam privatne poruke ljudi koji hvale moj rad i zahvaljuju mi na tekstovima koji im puno koriste. I te poruke smatram podjednako vrednim nagradama, samo što nisu zvanične kao ova.

 pic

Sajt „Turizam i putovanja” jedan od 50 najboljih u Srbiji: www.turizamiputovanja.com

 

Na koji način se internet i društvene mreže mogu koristiti u turizmu?

 

Kada je svet pogodila svetska ekonomska kriza ekonomisti su predviđali da će najveće udare pretrpeti automobilska industrija i turizam, jer ljudi će se u nemaštini prvo odreći novog auta i putovanja. Međutim, turizam je bio prva delatnost koja je zabeležila rast, i šta više turizam globalno beleži bolje rezultate nego ikada ranije. To nije slučajnost. Za to je zaslužan upravo internet, a naročito društvene mreže, u to sam siguran. Ljudi danas vole da putuju ako ni zbog čega drugog, onda radi šerovanja fotki sa putovanja na Fejsbuku.

 

Kakva je turistička internet sfera Srbije?

 

Veoma loša. Turističko-ugostiteljska delatnost u Srbiji prilično kasni u celoj priči. Oni koji se upuste u onlajn avanturu to rade loše i neprofesionalno, čime nanose još veću štetu. Retki su dobri primeri. Mora se raditi na promeni svesti, ali pre svega na edukaciji zaposlenih u turizmu o primeni interneta u ovoj delatnosti, pa sam počeo i time da se bavim.

 

9380_10202053588527011_1811627562_n (2)

A kakva je turistička sfera u Srbiji?

 

Nismo ni tu mnogo bolji, nažalost. Obrazovni sistem koji školuje kadrove za turizam je loš, bez strategije i bilo kakvog smisla, bitno je samo uzimati novac od studenata. U državnim turističkim preduzećima preovlađuju stranački i rođački interesi, stručni kadrovi tu nemaju šta da traže, a povećanje broja turista i unapređenje ponude kao ciljevi stoje samo na papiru. Privatni turističko-ugostiteljski sektor verovatno nije znao za gore dane. Država potpuno destimuliše ugostiteljski razvoj i bilo kakav vid preduzetništva u turizmu. Favorizujemo strane hotelske korporacije koje ne dolaze ovde da bi nama bilo bolje, već zbog svog profita. Nadam se boljim danima, i radim na tome da ti dani dođu, ali mora nas biti više…

 

Da li je Istočna Srbija „otkrivena“?

 

Naravno da nije, ma šta neki drugi govorili. Ovo je oblast sa najvećim turističkim razvojnim potencijalom u Srbiji, i treba samo malo volje i pameti da bi se to i pokrenulo.

 

Šta bi trebalo uraditi za dovođenje turista u naš kraj?

 

Turisti dolaze u Istočnu Srbiju ali se kratko zadržavaju i ne troše. Potrebno je integrisati atrakcije i napraviti više ponuda za različite grupe turista, što je lako izvodljivo zahvaljujući velikoj raznovrsnosti i bogatstvu turističkih motiva.

 

Sadržaj sa sajta može se preneti samo uz poštovanje USLOVA KORIŠĆENJA

Slične vesti

Napiši komentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *

X