BOR, (IST Media) Nakon pravosnažne presude Višeg suda u Somboru, koji je naložio banci da klijentu vrati novac naplaćen za proviziju, uvećan za zateznu kamatu, predsednik udruženja za zaštitu korisnika finansijskih usluga „Efektiva“ Dejan Gavrilović, najavio je da će pozvati svoje klijente da podnesu tužbe protiv banaka koje su od njih naplaćivale proviziju ili obradu kredita.
Gavrilović za IST Media podseća da banka, prema Zakonu o obligacionim odnosima, ne sme da naplaćuje ništa osim kamate, i savetuje kako do svojih prava ako je od podizanja kredita prošlo manje od 10 godina.
„Svaki korisnik kredita koji je platio naknadu za obradu kredita, informaciju o tome
može pročitati iz svog Ugovora ili pregleda bitnih elemenata ugovora, gde je jasno definisano u kom procentu će banka naplatiti taj iznos. Dovoljno je pročitati Ugovor o kreditu, mada većina korisnika dobro zna da je to plaćeno na početku i u kom iznosu“, napominje Gavrilović.
On kaže da je upravo Ugovor potreban kao dokaz da je naknada naplaćena, a da Efektiva članovima obezbeđuje besplatnu pravnu pomoć do okončanja postupka. Jedini trošak klijenta je sudska taksa, koja se u zavisnosti od visine potraživanja kreće od 2.000 do 15.000 din, a koja se u slučaju dobijenog spora, refundira dužniku.
Na kraju još jednom podseća da svi korisnici kojima je islaćen kredit prethodnih 10 godina, imaju pravo da podnesu tužbu. Ovo važi za sve tipove kredita (keš, stambeni), sve tipove klijenata (građani, firme, poljoprivreda) i sve valute kredita (dinari, švajcarski franci ili evro).