BOR, (IST Media, S.Trifunović) U Boru i okolnim selima u toku je asfaltiranje saobraćajnica, zašta je iz budžeta izdvojeno blizu 350 miliona dinara. Počelo je asfaltiranje saobraćajnica koje kompeltnu masu asfalta nisu videle više decenija, kao što su u ulicama Vase Pelagića, Brkovića Crnog, Pere Radovanovica i Filipa Filipovića, Međeda Useinovića i Branislava Milenkovića Srđe a na drugim saobraćajnicam su sanirane udarne rupe. Do juče, u gradskim mesnim zajednicama je urađeno 40.000 kvadrata a u seoskim 32.000.
“Trudimo se da poslovi budue sveobuhvatni. Radiće se i deonica Kralja Patra I, potez od kafane „Brest“ ka raskrsnici. Upravo se radi deonica ulice G.P. Ilića do Zelenog bulevara. U G.P.Ilića se pored asfalitanja izvode radovi i na zameni ivicnjaka odnosno na uredjenju trotoara“, kaže Dragan Jelenković, načelnik Odeljenja za planiranje i razvoj SO Bor.
Konačno asfaltiranje ulica, parkinga i trotoara u Boru
Podseća da su radovima obuhvaćene gradske mesne zajednice „Brezonik“, „Sever“, „Stari centar“, Staro i Novo selište, „Mladost“, „Sloga-slatinsko naselje“, Novi gradski centar, „Metalurg“… Od seoskih mesnih zajednica asfaltirane su ulice u Donjoj Beloj Reci, Metovnici, Šarbanovcu Timok i selu Šarbanovac. Trenutno se asfaltira u Oštrelju, a potom radovi slede u Zlotu, Slatini, Brestovcu, Gornjanu i ostalim selima. Od gradskih mesnih zajednica, u pripremnoj fazi su, kako kaže Jelenković, još i mesne zajednice „Rudar“, „Bakar“, „Bor 2“ i „Banjsko polje“.
Ipak, uz zadovoljstvo Borana zbog konačnih investicija u saobraćajnu infrastrukturu, stigle su i pojedine primedbe. Vlasnici automobila u pojedinim delovima grada s pravom su zabrinuti zbog činjenice da, usled podizanja visokih bankina, neće moći da parkiraju vozila, što će dvesti do parking-kolapsa, koji je sve izraženiji. Razlog tome leži u činjenici da se broj automobila u gradu za poslednje dve decenije utrostručio.
Za razliku od ostalih gradova i opština u Srbiji gde se parkiranje naplaćuje, ili se pak otežano dolazi do parking-mesta, parkiranje u Boru nikada nije predstavljalo problem, pre svega zbog načina prostiranja grada.
Problemi su ipak bili izraženi u ulici Moše Pijade (kod Penzionerskog kluba), gde automobili i danas zauzimaju prostor trotoara, pa su četači u najprometnijoj gradskoj ulici često primorani da hodaju po kolovou. Do parking mesta, sada će biti teško doći i u ulici Generala Pavla Ilića, gde su postavljene visoke bankine, a iz istih razloga, roditelji koji dovode decu u obdanište Boško Buha, više neće moći da parkiraju vozila kraj tog objekta.
Do obdaništa Boško Buha pešice
U Odeljenju za planiranje i razvoj SO Bor, kažu da su se, u slučaju ulice kod obdaništa, rukovodili logikom da je zbog parkiranih vozila bila ugrožena bezbednost pešaka.

„Odlučili smo da postojeći trotoar iz ulice 3. oktobar produžimo i u ulici Boška Buhe. Na taj način ćemo omogućiti nesmetano i bezbedno kretanje pešaka. Sa druge strane, po osnovu bezbednesti u saobraćaju, problem je predstavljalo i uključivanje vozila sa pomenutog parkinga u saobraćaj“, ističe Jelenković.
On napominje da se predviđanje i izgradnja novih parkinga, kao i proširenje postojećih, rade na osnovu urbanisticko-planske dokumentacije.
„U toku je izrada Plana generalne regulacije gradskog područja Bora, pa taj momenat treba iskoristiti kako bi se tim planom bliže i bolje definisale lokacije. Mi smo da sada asfaltirali dva postojeca parkinga u ulici Kralja Petra, dva postojeca u NGC-u i jedan nov, koji se nalazi u ulici Cara Lazara. U planu su da se asasfaltira postojeci parking kod policijske uprave i jedan manji parking u ulici Pere Radovanovica“, kaže načelnik Odeljenja za planiranje i razvoj.
Prema proceduri, Plan generalne regulacije će biti dat javnosti na uvid, i o njemu će moći da se izjasne i pravna i fizička lica.
Jelenković napominje da će se radovi izvoditi i na asfaltiranju dela ulice Đ. A. Kuna, (na igralištu kod „Toplifikacije“), postojećeg parkinga ispod Belog dvora, i dečjeg igrališta kod škole „Vidovdan“. Asfaltiraće se prilazi vrtićima „Dečja Radost“ i „Bambi“, trotoari u Beogradskoj ulici celom dužinom ka Ekonomskoj i Rudarskoj školi), jedan deo ulice Moše Pijade (od Lilija pa premu Domu kulture), deo ulice Albanskih spomenica i delovi ulica za koje se naknadno ukaže potreba.