Borske ulice prekriva asfalt a da li gradu preti parking-kriza?

743 0

 

BOR, (IST Media, S.Trifunović) U Boru i okolnim selima u toku je asfaltiranje saobraćajnica, zašta je iz budžeta izdvojeno blizu 350 miliona dinara. Počelo je asfaltiranje saobraćajnica koje kompeltnu masu asfalta nisu videle više decenija, kao što su u ulicama Vase Pelagića, Brkovića Crnog, Pere Radovanovica i Filipa Filipovića, Međeda Useinovića i Branislava Milenkovića Srđe a na drugim saobraćajnicam su sanirane udarne rupe. Do juče, u gradskim mesnim zajednicama je urađeno 40.000 kvadrata a u seoskim 32.000.

 

“Trudimo se da poslovi budue sveobuhvatni. Radiće se i deonica Kralja Patra I, potez od kafane “Brest” ka raskrsnici. Upravo se radi deonica ulice G.P. Ilića do Zelenog bulevara. U G.P.Ilića se pored asfalitanja izvode radovi i na zameni ivicnjaka odnosno na uredjenju trotoara”, kaže Dragan Jelenković,  načelnik Odeljenja za planiranje i razvoj SO Bor.

 

Konačno asfaltiranje ulica, parkinga i trotoara u Boru

 

Podseća da su radovima obuhvaćene gradske mesne zajednice “Brezonik”, “Sever”, “Stari centar”, Staro i Novo selište, “Mladost”, “Sloga-slatinsko naselje”, Novi gradski centar, “Metalurg”… Od seoskih mesnih zajednica asfaltirane su ulice u Donjoj Beloj Reci, Metovnici, Šarbanovcu Timok i selu Šarbanovac. Trenutno se asfaltira u Oštrelju, a potom radovi slede u Zlotu, Slatini, Brestovcu, Gornjanu i ostalim selima. Od gradskih mesnih zajednica, u pripremnoj fazi su, kako kaže Jelenković, još i mesne zajednice “Rudar”, “Bakar”, “Bor 2” i “Banjsko polje”.

 

Ipak, uz zadovoljstvo Borana zbog konačnih investicija u saobraćajnu infrastrukturu, stigle su i pojedine primedbe. Vlasnici automobila u pojedinim delovima grada s pravom su zabrinuti zbog činjenice da, usled podizanja visokih bankina, neće moći da parkiraju vozila, što će dvesti do parking-kolapsa, koji je sve izraženiji. Razlog tome leži u činjenici da se broj automobila u gradu za poslednje dve decenije utrostručio.

 

Za razliku od ostalih gradova i opština u Srbiji gde se parkiranje naplaćuje, ili se pak otežano dolazi do parking-mesta, parkiranje u Boru nikada nije predstavljalo problem, pre svega zbog načina prostiranja grada.

 

Problemi su ipak bili izraženi u ulici Moše Pijade (kod Penzionerskog kluba), gde automobili i danas zauzimaju prostor trotoara, pa su četači u najprometnijoj gradskoj ulici često primorani da hodaju po kolovou. Do parking mesta, sada će biti  teško doći i u ulici Generala Pavla Ilića, gde su postavljene visoke bankine, a iz istih razloga, roditelji koji dovode decu u obdanište Boško Buha, više neće moći da parkiraju vozila kraj tog objekta.

 

Do obdaništa Boško Buha pešice

 

U Odeljenju za planiranje i razvoj SO Bor, kažu da su se, u slučaju ulice kod obdaništa, rukovodili logikom da je zbog parkiranih vozila bila ugrožena bezbednost pešaka.

 

Dragan Jelenković

“Odlučili smo da postojeći trotoar iz ulice 3. oktobar produžimo i u ulici Boška Buhe. Na taj način ćemo omogućiti nesmetano i bezbedno kretanje pešaka. Sa druge strane, po osnovu bezbednesti u saobraćaju, problem je predstavljalo i uključivanje vozila sa pomenutog parkinga u saobraćaj”, ističe Jelenković.

 

On napominje da se predviđanje i izgradnja novih parkinga, kao i proširenje postojećih, rade na osnovu urbanisticko-planske dokumentacije.

 

“U toku je izrada Plana generalne regulacije gradskog područja Bora, pa taj momenat treba iskoristiti kako bi se tim planom bliže i bolje definisale lokacije. Mi smo da sada asfaltirali dva postojeca parkinga u ulici Kralja Petra, dva postojeca u NGC-u i jedan nov, koji se nalazi u ulici Cara Lazara. U planu su da se asasfaltira postojeci parking kod policijske uprave i jedan manji parking u ulici Pere Radovanovica”, kaže načelnik Odeljenja za planiranje i razvoj.

 

Prema proceduri, Plan generalne regulacije će biti dat javnosti na uvid, i o njemu će moći da se izjasne i pravna i fizička lica.


Jelenković napominje da će se radovi izvoditi i na asfaltiranju dela ulice Đ. A. Kuna, (na igralištu kod “Toplifikacije”), postojećeg parkinga ispod Belog dvora, i dečjeg igrališta kod škole “Vidovdan”. Asfaltiraće se prilazi vrtićima “Dečja Radost” i “Bambi”, trotoari u Beogradskoj ulici celom dužinom ka Ekonomskoj i Rudarskoj školi), jedan deo ulice Moše Pijade (od Lilija pa premu Domu kulture), deo ulice Albanskih spomenica i delovi ulica za koje se naknadno ukaže potreba.  


 

Sadržaj sa sajta može se preneti samo uz poštovanje USLOVA KORIŠĆENJA

Slične vesti

Napiši komentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *

X