BOR, (Saša Trifunović, IST Media) Poslednjih nekoliko dana, na društvenim mrežama šeruje se prvi video-singl borskog benda Napad na čula – Mi smo iz Bor.
Po samoj poruci, bilo je nesporno očekivati da će preko facebook mreže njihov kontroverzni spot izazvati mnogo polemike, što im je i bio cilj. Kadrovi njihovog rodnog grada, koje je kamera „uhvatila“ tokom dvadesetodnevnog snimanja, autentični su, i predstavljaju Bor koji često izbegavamo da vidimo. Kadrovi se četo nalaze iza ofarbanih fasada, a Napad na čula se potrudio da ih vidi. Na svoj način, snimci predstavljaju univerzalnu sliku rudničkog grada, koji se razvija od učinka žuljevitih ruku, naspram birokratskih gluposti i „belih rukavica“.
Dvojac se predstavlja kao Dejan Nestorović – glas i stas i Darko Vasilijić – gitare i kompjuter.
„Naglašavamo da cilj ovog spota nije omalovažavanje Bora, to je naš Bor, puno ga volimo i drugi nemamo“, kažu Napad na čula za IST Media.
? Kako je nastao prvi singl
Prva iskra i prvi taktovi pesme desili su se u Beogradu u iznajmljenom studentskom stanu.
: Dejan To urlanje u pesmi je nastalo iz revolta, kada sam završio fax i shvatio da jedino zaposljenje u struci mogu da nadjem u Boru, a nije mi se vraćalo u Bor.
: Darko Dejan mi je doneo snimak, sav ponosan na kreaciju, Preslušao sam ga, i skontao da od toga može da se napravi pesma. Pustio sam glas kroz gomilu filtera i odradio muziku. Masni rif je prosto izleteo i uobličio pesmu u industrijski minimalizam.
? Čitava kreacija nije mogla biti kompletna bez video spota.
: Darko U spotu su zastupljena tri motiva: bes, ljubav i rudarski grad. Spot je jedan od načina da se vidi Bor, to je naše vidjenje onog drugog Bora, iza fasada.
Reč autora… Rođeni i odrasli u Boru kod Zaječara, a nakon boravka van rodnog mesta, radi studiranja, autori audio-vizuelne kompozicije „IzBor“ rešili su da prikažu kako vide svoj rodni grad, kako u njemu žive, kao i neke od emocija i misli koje su svakodnevno prisutne.
Dimnjaci, koji jednima predstavljaju izvor strepnji i straha, a drugima predmet želja i nadanja, Autorima su poslužili kao nepresušni izvor uvek rastuće opčinjenosti, opičenosti i dugoročne inspiracije.
Psi su tu kao, uslovno rečeno, ravnopravni članovi zajednice i njima je bilo neophodno odati priznanje. Iako su prisutni u velikom broju, lepo se slažemo i pomažemo, a njihovi napadi na ljude, nažalost, manje su zastupljeni od napada kod kojih akteri menjaju mesta.
Na doživljaj ovog grada koji to formalno nije, puno utiče i mešana arhitektura, što smo se potrudili prikazati što vernije. Redovi višespratnica između kojih se nalaze stare, braon kućice sa starim, braon ogradama, u sebi kriju dvorišta sa ponekim davno parkiranim „tristaćem“, zanatlijsku radnju ili pak „moderan“ kafić sa likom i imenom poznatog revolucionara iz kog dopire turbo-melos.
Slika zamrznuta u vremenu, vremenu kojeg davno nema, samo su ostale zgrade i mestimična seta. Kružni tokovi podsećaju koliko će se čovek lako vrteti u krug ako mu se otvori prilika, i to nije striktno vezano za Bor, već je prikaz težnje svesnog tela da svesno -rotira oko date ose i koliko je teško napustiti tu putanju i leteti pravo.
Ako pođemo od one Darkwood Dub u srcu pustinje pustinja u srcu, Napad na čula poručuje spotom da „svako treba da nađe svoju kornjaču mudrosti i neka napusti pustinju“.
Snimanje spota MI SMO IZ BOR, su pomogli: Natalija Bačilović i Marko Stavrić