Agencija za bezbednost saobraćaja, u okviru kampanje U kola bez alkohola, nastavlja da promoviše važnost odgovornog ponašanja u saobraćaju, a ovogodišnja kampanja nosi poruku Volan nije za promile.
Kako je saopšteno iz Agencije za bezbednost saobraćaja, kampanja će biti realizovana u deset lokalnih samouprava u Srbiji i na društvenim mrežama, sa ciljem da se skrene pažnja na posledice vožnje pod dejstvom alkohola kroz aktivnosti na terenu.
Ideja je da se građanima kroz razgovor, alkotestiranje i aktivnosti sa pijanim naočarima, ukaže na važnost odgovornog ponašanja u slučaju konzumiranja alkohola.
Alkohol je jedan od najčešće evidentiranih uzroka nastanka saobraćajnih nezgoda sa poginulim i povređenim licima, jer utiče na vreme reagovanja, smanjuje koncentraciju, koordinaciju i preciznost pokreta, izaziva pospanost i utiče na promenu svesti i pravilno donošenje odluka.
Od 39 država koje su učestvovale u ESRA istraživanju stavova, Srbija se posebno izdvaja u stavovima po pitanju konzumiranja alkohola i bezbednosti u saobraćaju.
Iako većina ispitanika smatra da je neprihvatljivo da vozač upravlja vozilom pod uticajem alkohola, čak 16 odsto, odnosno svaki sedmi vozač, ipak priznaje da je bar jednom to učinio u poslednjih mesec dana.
To ukazuje na značajnu razliku između teorijskih stavova o bezbednosti i praktičnog ponašanja koje, na žalost, može imati ozbiljne posledice.
Vozač koji nije pio alkohol pre nego što je seo za volan, ima vreme reagovanja od jedne sekunde, a kada je u stanju umerene i teške alkoholisanosti njegovo vreme reagovanja od jedne sekunde se značajno povećava na minimum tri sekunde.
Trezan vozač pri brzini od 50 km/h i reagovanjem od jedne sekunde pređe put dužine oko 14 metara, dok kod vozača pod dejstvom alkohola prilikom reagovanja ovaj put iznosi oko 42 metra. Preciznije, dok trezan vozač zaustavi svoje vozilo ispred prepreke, vozač pod dejstvom alkohola tek počinje da reaguje na uočenu prepreku.